Marketing prin și pentru sport – de vorbă cu Roxana Lupu, voluntar și partener Special Olympics România

roxana-lupuPe Roxana am cunoscut-o într-un moment în care aveam mare nevoie de ajutor. Mai precis, cu ocazia Swimathon-ului din anul 2015, când una dintre echipele de înotători-fundraiseri rămăsese incompletă pe ultima sută de metri. Roxana a ajuns la noi printr-o prietenă comună și… a rămas alături de sportivii cu nevoi speciale. Între timp, a co-fondat prima agenție de PR și marketing sportiv din România – Adrenallina Sports PR & More și a organizat prima conferință de profil la care a fost reprezentată și Special Olympics România. Roxana crede foarte mult în sport și în ce poate face acesta pentru noi toți dacă este practicat și comunicat corect (ea însăși este sportiv amator și finalist al unui triatlon tip Ironman (3,8 km înot, 180 km biciletă, 42 km alergare).

Cum a fost prima ta experiență alături de sportivii Special Olympics?

Minunată. Am făcut echipă împreună și am înotat în cadrul Swimathon, un eveniment sportiv caritabil. Am invatat foarte multe din experiența asta, într-un timp foarte scurt. Pentru că sportivii Speciali Olympics nu au nevoie de timp pentru a-ți dărui iubire necondiționată, o fac pe loc, din momentul în care te cunosc.

Ce înseamnă performanța pentru tine în viața de zi cu zi?

Să dai totul în ceea ce faci, indiferent cu ce te ocupi.

Când a fost ultima dată când ți-ai depășit o limită în sport și cum te-ai simțit?

Nu trebuie să fie ceva măreț de fiecare dată ca să poți spune că îți depășești limitele. Sincer, când reușesc să mă trezesc dimineața la 6 pentru un antrenament de alergare sau de înot, consider că mi-am depășit o limită, pentru că e greu să te smulgi de la căldurică și să te așezi într-o ipostază nu neapărat confortabilă. Și fiecare dintre aceste mici renunțări la confort, repetate, te duc într-o zi undeva, depinde ce anume îți setezi tu.

Dar ca să nu evit întrebarea, ultima dată când am mai depășit o bornă a fost acum câteva zile: am înotat continuu în bazin 7 km. M-am simțit bine la final și sincer aveam impresia înainte de a începe că va fi mult mai greu decât a fost cu adevărat de fapt.

Cât de importantă crezi că este comunicarea sportului pentru persoanele cu dizabilități intelectuale?

Grație interacțiunii mele cu Special Olympics România am văzut ce face sportul pentru copiii și adulții cu dizabilități intelectuale: le schimbă efectiv viața.

Nu doar că sportul le îmbunătățește funcțiile motorii, coordonarea, concentrarea, dar le face mult mai ușoară interacțiunea cu ceilalți, îi face sociabili, îi face bucuroși. Sunt efecte pe care nimic altceva nu reușește să le provoace, nici psihologi, nici medicație, niciun alt program nu face ceea ce reușește sportul. 

În opinia ta, de ce ar susține o companie programe de CSR sportiv?

Sunt nenumărate argumente pentru care o companie ar avea doar de câștigat în urma asocierii cu valorile pe care sportul le incumbă: forță, depășirea limitelor, performanță, succes, fair play, spirit de echipă.

Sunt, bineînțeles, beneficiile de imagine și poziționare în piață și, dacă e să nu ne gândim neapărat la ROI (return of investment) este contribuția lor pentru o viață mai bună a celor care sunt atinși de acest proiect: beneficiarii direcți dar și cei indirecți.

Pe Roxana și colega ei Raluca le găsiți la Adrenallina Sports PR & More, prima agenție de comunicare sportivă din România (www.adrenallinamedia.ro) și pe www.adrenallina.ro, platformă de sport și aventură.  

Lasa un comentariu