Cum îți pregătești mintea și corpul pentru sărbători?

Cum îți pregătești mintea și corpul pentru sărbători?

Perioada sărbătorilor poate să fie uneori mai încărcată și mai stresantă decât celelalte luni. Ziua e mai scurtă, vremea e mai imprevizibilă, avem de planificat cadouri și în același timp de încheiat socotelile cu anul în curs. Iar toate acestea pot să ne golească foarte ușor rezervorul de energie.

Deși pare o misiune dificilă, este de fapt momentul ideal să încetinim puțin ritmul și să ne uităm cu mai mare atenție la nevoile corpului și ale minții. Ce putem face concret?

  1.       Timpul pentru îngrijirea personală trebuie să aibă un loc în rutina ta, exact cum îți faci loc pentru spălatul pe dinți, mese, somn, conversații cu ceilalți. Rezervă-ți cel puțin 5 minute, de trei ori pe zi (dimineața, la prânz, seara) în care să îți acorzi un moment pentru tine, fie că alegi să te miști în acest interval sau pur și simplu să te odihnești.
  2.       Acceptă-ți emoțiile – suntem oameni și trecem prin multe stări, de la bucurie, la tristețe, entuziasm sau frică. Pe măsură ce petrecem mai mult timp cu noi înșine, dar și atunci când cerem ajutor de la ceilalți, învățăm să le recunoaștem și să le gestionăm mai ușor. Totul este să ne privim cu blândețe și răbdare, așa cum o facem pentru cel mai bun prieten al nostru.
  3.       Împrietenește-te cu respirația – de-a lungul sesiunilor live de până acum, am practicat multe exerciții de respirație. Așadar, ai deja o “trusă” din care îți poți alege instrumentele. Dacă îți știi emoțiile și îți cunoști nevoile, poți folosi exercițiile de respirație care să îți aducă starea pe care ți-o dorești: mai multă energie, mai multă liniște sau pur și simplu echilibru.
  4.       Găsește motive de recunoștintă – poate tocmai momentele acelea de liniște sunt ocazia perfectă ca să te gândești ce anume ți-a adus bucurie în ultima vreme. Gândește-te la motive simple, precum zâmbetul sau ajutorul cuiva, o conversație cu un prieten, un film bun sau o carte care te-a inspirat. Pregătește-ți un ceai cald la final de zi și găsește zilnic cel puțin un motiv de mulțumire pentru ziua care tocmai a trecut.   
  5.       Construiește-ți acasă un colțișor în care să te simți bine – caută să ai aici o lumină care să te încânte, poate o plantă, ceva colorat, cărțile sau fotografiile preferate. Fă din acest colț micul tău refugiu, în care poți evada pentru momentele de liniște.

Dacă mai ai și alte idei, te invit să le împărtășești în comentarii la acest articol sau în cadrul sesiunilor noastre de yoga de weekend, în fiecare sâmbătă de la 09:30, live pe pagina de Facebook Special Olympics România și pe contul de Instagram!

Lasa un comentariu