Caută
Caută
Close this search box.

„Noi, Cei 15” – cea mai mare mișcare pentru drepturile omului din sport care își propune să pună capăt discriminării

Distribuie:

Special Olympics își unește forțele cu mai multe organizații internaționale într-o nouă campanie numită “Noi, Cei 15” pe o durată de 10 ani, cu scopul de a iniția o schimbare pentru cei 15% dintre persoanele ( 1,2 miliarde ) cu dizabilități din întreaga lume.

Ce este “Noi, Cei 15”

Noi, Cei 15 aspiră să fie cea mai mare mișcare pentru drepturile omului care să reprezinte cele 1,2 miliarde de persoane cu dizabilități din lume.

Prin reunirea mai multor organizații internaționale care împărtășesc o pasiune pentru promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități, în următorul deceniu, „Noi, Cei 15” își propune să pună capăt discriminării față de persoanele cu dizabilități și să acționeze ca o mișcare globală care militează public pentru vizibilitatea, accesibilitatea și incluziunea lor.

Organizațiile internaționale implicate vor lucra împreună cu guvernele, întreprinderile și publicul în următorul deceniu pentru a iniția schimbări în favoarea celui mai mare grup marginalizat din lume, care reprezintă 15% din populația globală.

Ce își propune să realizeze „Noi, Cei 15”?

Aliniat la Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă a ONU și la Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități (CRPD), WeThe15 își propune să schimbe atitudini și să creeze mai multe oportunități prin:

  • Punerea în aplicare a unei serii de activități care vizează guvernele, întreprinderile și publicul pentru a stimula incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități
  • Eliminarea barierelor sociale și sistemice care împiedică persoanele cu dizabilități să își realizeze potențialul și să fie membri activi ai societății.
  • Asigurarea unei mai mari sensibilizări, vizibilități și reprezentări a persoanelor cu handicap.
  • Promovarea rolului tehnologiei de asistență ca mijloc de promovare a incluziunii sociale.

Cine este implicat?

„Noi, Cei 15” este condus de Comitetul Paralimpic Internațional (CPI) și Alianța Internațională a Persoanelor cu Dizabilități (AID) și reunește cea mai mare coaliție de organizații internaționale din lumea sportului, a drepturilor omului, a politicii, a afacerilor, a artelor și a divertismentului. Până în prezent, sunt implicate 20 de organizații internaționale.

Pentru prima dată în istorie, CPI, Special Olympics, Fundația Jocurile Invictus și Comitetul Internațional al Sportului pentru Surzi au făcut echipă pentru a valorifica abilitatea unică a sportului de a atrage audiențe globale masive și de a crea schimbări pozitive.

Alături de organizațiile sportive în acest deceniu de acțiune se află AID, ONU pentru Drepturile Omului, Organizația Mondială a Sănătății, Banca Mondială, UNESCO, Campania de acțiune pentru ODD a ONU, Comisia Europeană, The Valuable 500, Global Citizen, Global Disability Innovation Hub, Alianța Națiunilor Unite a Civilizațiilor (UNAOC), International Disability and Development Consortium, C- Talent, ATscale – Parteneriatul Global pentru Tehnologia de Asistență, Zero Project și Alianța Globală a Organizațiilor pentru Tehnologia de Asistență (AGOTA).

Cum va fi lansată campania?

Pentru a marca lansarea „Noi, Cei 15” sunt planificate mai multe activități de profil înalt.

  • Film de campanie: A fost produs un film de 90 de secunde care este o celebrare mândră și vibrantă a persoanelor cu dizabilități. Începând de astăzi (19 august), acesta va fi difuzat pe mai multe canale digitale, precum și pe canalele de televiziune din întreaga lume, cu scopul de a ajunge la cel puțin o jumătate de miliard de persoane până la sfârșitul lunii septembrie.
  • Simbol iconic violet: A fost creat și lansat un nou simbol iconic violet al incluziunii, prin care cei 15% cu dizabilități din lume nu mai sunt marginalizați. Culoarea violet a fost asociată de mult timp cu comunitatea persoanelor cu dizabilități, dar este pentru prima dată când există un simbol vibrant care poate uni comunitatea și poate solicita schimbări concrete.
  • Lumină violet: În această seară, pentru a sărbători lansarea campaniei, peste 85 de repere emblematice, din mai multe țări și fusuri orare, se vor ilumina în violet. Printre reperele care vor fi iluminate se numără Empire State Building din New York, Sky Tower din Auckland, Stadium Australia din Sydney, Skytree și Rainbow Bridge din Tokyo, Jet d’Eau din Geneva, Turnul Ostankino din Moscova, Colosseum din Roma, London Eye și Cascada Niagara din Canada și SUA.
  • Mediile digitale: Mai multe activități sunt planificate, de asemenea, pe canalele media digitale. Printre acestea se numără un Google Doodle special, simbolul campaniei care apare pe Twitter atunci când #WeThe15 este folosit în cadrul Tweeturilor și o serie de conținut special pe Facebook despre sportul pentru persoanele cu dizabilități. Instagram și Snapchat vor pune la dispoziția utilizatorilor filtre mov speciale.
  • Tokyo 2020: Filmul de campanie va fi difuzat în timpul ceremoniei de deschidere a Jocurilor Paralimpice de la Tokyo 2020 și va ajunge la o audiență globală estimată la 250 de milioane de persoane. Mai multe alte activități sunt planificate în timpul Jocurilor.

De ce va fi o inițiativă care va dura 10 ani?

Viața celor 1,2 miliarde de oameni care formează cel mai mare grup marginalizat din lume nu poate fi transformată peste noapte. Prin urmare, această campanie se desfășoară pe parcursul unui deceniu și se aliniază la Agenda ONU 2030 privind Obiectivele de Dezvoltare Durabilă.

De ce este relevant acum?

În ultimii ani s-au înregistrat multe progrese în ceea ce privește etnia, genul și orientarea sexuală ca parte a agendei privind diversitatea și incluziunea, însă dizabilitatea a fost adesea trecută cu vederea, deși aceasta transcende toate cele trei domenii.

Această campanie este mai necesară acum mai mult ca niciodată, deoarece persoanele cu dizabilități au fost afectate în mod disproporționat de pandemia COVID-19. Pe măsură ce societatea își propune să reconstruiască mai bine, cele 1,2 miliarde de persoane cu dizabilități din lume nu trebuie să fie lăsate în urmă și trebuie să fie în centrul Agendei 2030 pentru a ne asigura că construim o lume incluzivă și accesibilă pentru toți.

Ghidat de Agenda 2030 și de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități, fiecare persoană poate schimba ceva pentru a se asigura că “Noi, Cei 15” este un succes.

De ce apare mov și ce reprezintă acest simbol?

Orice mișcare progresistă are nevoie de un simbol puternic și de o culoare în spatele căreia să se unească.

În același mod în care mișcarea LGBTQ+ are un steag curcubeu, unul dintre obiectivele “Noi, Cei 15”este de a uni cele 1,2 miliarde de persoane cu dizabilități din lume în spatele unei culori și al unui simbol.

A fost creat un nou simbol iconic violet al incluziunii, în care cei 15% cu dizabilități din lume nu mai sunt marginalizați. Culoarea violet a fost asociată de mult timp cu comunitatea persoanelor cu dizabilități, dar este pentru prima dată când există un simbol vibrant care poate uni comunitatea și poate solicita schimbări concrete.

Videoul de campanie îl puteți viziona mai jos.

 

 

Sari la conținut