Caută
Caută
Close this search box.

Vizită în România de la Special Olympics International și Special Olympics Europe/Eurasia

Distribuie:

Între 9-13 octombrie, Fundația Special Olympics România are onoarea de a primi vizita unor înalți oaspeți de la Special Olympics International și Special Olympics Europe/Eurasia. Este un moment care aduce recunoaștere organizației pentru munca de 20 de ani în beneficiul persoanelor cu dizabilități intelectuale dar care vizează în primul rând programul educațional al organizației – Școala Generației Unificate, care este considerat un model de bune practici în implemtare, România fiind una din cele șase țări care au primit finanțare din partea Înălțimii sale Șeicul Mohamed bin Zayed al Nahyan, Conducător al Emiratelor Arabe Unite în anul 2020.

În cele 4 zile în care oaspeții de la nivel internațional vor fi în Romania se organizează activități care să arate modul în care este implementat programul Școala Generației Unificate dar și cum funcționează organizația Special Olympics România.

Cei trei oaspeți sunt doamnele: Jacqueline Jodl (Chief Global Youth and Education – SUA), Salyne al Samarany (Vicepreședinte al Centrului Global pentru Incluziune în Educație Special Olympics de la Abu-Dhabi) și Sabine Menke (Senior Director of Youth, Unified Sports and Research la Special Olympics Europe/Eurasia).

Jacqueline Jodl conduce programele de Tineret și de Educație ale mișcării Special Olympics International, coordonând aceste programele la nivel global, în peste 200 de țări și teritorii unde mișcarea Special Olympics este reprezentată.

Înainte de rolul ei la Special Olympics, doamna Jodl a fost profesor asociat la Școala de Educație și Dezvoltare Umană a Universității din Virginia, concentrându-se pe inovarea în educație, EdTech probleme rasiale și educație. Mai recent, doamna Jodl a fost director executiv al Comisiei Naționale pentru Dezvoltare Socială, Emoțională și Academică a Institutului Aspen, unde a supravegheat planificarea strategică, managementul financiar și operațiunile. Cariera ei timpurie a început la Unilever PLC în managementul marketingului, unde a condus atât mărci consacrate, cât și inovarea de produse noi. În 2016, doamna Jodl a fost selectată ca Presidential Management Fellow, un program de leadership pentru profesioniști cu studii avansate în politici publice și a primit premiul Alumni of Notable Achievement Award (Premiul pentru Absolvenți cu Realizări Remarcabile) de la Universitatea din Minnesota.

Doamna Jodl și-a obținut diploma de licență la Universitatea din Minnesota; MBA – Master în Administrarea Afacerilor la Booth School of Business, Universitatea din Chicago; un master în politică și educație de la Colegiul Profesorilor, Universitatea Columbia și un doctorat în politică educațională și analiză socială de la Universitatea Columbia.

Salyne al Samarany este Vicepreședinte al Centrului Global pentru Incluziune în Educație Special Olympics. Salyne a condus Teach for Lebanon în calitate de director executiv din 2013. Ea crede cu tărie că asigurarea excelenței, echității și incluziunii în oportunitățile educaționale nu este doar un drept esențial al omului ci fundamental pentru bunăstarea unei națiuni. Fiind unul dintre advocații echității educaționale din Liban, Salyne a avut un rol esențial în creșterea programelor dedicate îmbunătățirii calității educației în Liban pentru copiii din medii dezavantajate. Salyne este absolventă a programului Teach for Lebanon și lider al studenților MEPI (Middle East Partnership Inițiative) din 2007 la Universitatea Georgetown, un program pentru tinerii lideri din Orientul Mijlociu și Africa de Nord, finanțat de Departamentul de Stat al SUA. În 2011, a fost selectată ca ambasador al tinerilor din Liban de către Fundația Gândirii Arabe (ATF). Ea a primit, de asemenea, Premiul pentru Curajul tinerilor oferit de Trimisul Special al ONU pentru Educație Globală în 2014, precum și Premiul ATF pentru creativitate arabă în 2016. În 2018, ea a fost selectată ca unul dintre primii „lideri comunitari” globali ai Facebook. De asemenea, deține un master în administrarea și managementul afacerilor (MBA) de la Universitatea din Balamand.

    Ea crede cu tărie că asigurarea excelenței, echității și incluziunii în oportunitățile educaționale nu este doar un drept esențial al omului ci fundamental pentru bunăstarea unei națiuni. Fiind unul dintre advocații echității educaționale din Liban, Salyne a avut un rol esențial în creșterea programelor dedicate îmbunătățirii calității educației în Liban pentru copiii din medii dezavantajate. Salyne este absolventă a programului Teach for Lebanon și lider al studenților MEPI (Middle East Partnership Inițiative) din 2007 la Universitatea Georgetown, un program pentru tinerii lideri din Orientul Mijlociu și Africa de Nord, finanțat de Departamentul de Stat al SUA. În 2011, a fost selectată ca ambasador al tinerilor din Liban de către Fundația Gândirii Arabe (ATF). Ea a primit, de asemenea, Premiul pentru Curajul tinerilor oferit de Trimisul Special al ONU pentru Educație Globală în 2014, precum și Premiul ATF pentru creativitate arabă în 2016. În 2018, ea a fost selectată ca unul dintre primii „lideri comunitari” globali ai Facebook. De asemenea, deține un master în administrarea și managementul afacerilor (MBA) de la Universitatea din Balamand.

Sabine Menke, este Senior Director of Youth, Unified Sports and Research pentru Special Olympics Europe/Eurasia din martie 2003. Doamna Menke deține un Master în Științe Sportive de la Universitatea Sport din Köln. În anul 2005 a absolvit Masterul în Managementul Organizațiilor Sportive (MEMOS) la Universitatea din Lyon, Franța, cu sprijinul Comitetului Olimpic Internațional. În calitate de antrenor de fotbal licențiat, doamna Menke are o istorie de zece ani că voluntar Special Olympics Germania.

Proiectul Școala Generației Unificate este implementat în țara noastră din anul 2020 și are ca principal scop construirea de medii incluzive în școli. Elevii află informații despre ce conduită să aibă față de persoanele cu dizabilități și învață despre toleranța, respect și incluziune la orele de dirigienție. Profesorii diriginți și profesorii de sport primesc informații despre cum să implementeze activitățile proiectului și despre cum să creeze clase prietenoase pentru elevii cu dizabilități care frecventează cursurile școlilor de masă. În cadrul proiectului se organizează competiții sportive unificate (în care elevi fără dizabilități de la școala de masă și elevi cu dizabilități de la școala specială joacă în aceeași echipă), se organizează Întâlnirile Generației Unificate în care elevi cu și fără dizabilități învață despre ce înseamnă să fii LIDER al Incluziunii dar și campanii în școli și la ore de dirigienție în care se discută despre ce înseamnă dizabilitatatea, despre bullying pe baza unui manual de patru lecții.

 

Fă diferența!

Alege cum vrei să donezi

*donația va fi făcută recurent în fiecare lună

Sari la conținut